OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Languages

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Obrazowe komunikaty

Potrzebne materiały: puste kwadraty wycięte z papieru

Uczniowie tworzą proste wiadomości obrazkowe, które następnie są rozdawane w klasie i odczytywane przez koleżanki i kolegów. Interpretacja pracy stworzonej przez kogoś innego kształtuje umiejętność rozumienia i nazywania własnych emocji i uczuć oraz wzmacnia potrzebę tworzenia relacji z innymi ludźmi.

Komunikaty wyobrażone

Potrzebne materiały: kartki, kolorowe pisaki, długopisy

Uczniowie tworzą prace imitujące komunikaty komputerowe, które przedstawiają w formie graficznej. Działanie to kształtuje wyobraźnię, umiejętność samodzielnego myślenia, a także wspiera naukę poprawnego posługiwania się językiem polskim w piśmie.

Ikoniczne zasady

Potrzebne materiały: kartki, kredki, pisaki

Zadaniem uczniów jest przedstawienie zasad panujących w klasie za pomocą prostych komunikatów i ikon, inspirowanych technologią komputerową. Działanie wspiera pracę w grupie, wzmacnia poczucie obowiązku i odpowiedzialności oraz rozwija umiejętność samodzielnego myślenia.

Podstawy grafiki

Potrzebny jest dostęp do komputera

Podczas lekcji twórczość Laury Paweli jest wykorzystywana jako wprowadzenie do tworzenia własnych prac w prostych programach graficznych. Część teoretyczna może zostać połączona z praktyczną, podczas której uczestnicy będą mogli wykonać własne prace inspirowane twórczością artystki.