Mocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Languages

Dizajn od kuchni. Transport szynowy

10.10.2013 godz. 17:30

Opublikowano: 03.10.2013

W ostatnich latach dynamicznie rozwijającą się branżą przemysłu w Polsce jest produkcja dobrze zaprojektowanych pojazdów szynowych, zaś jej niekwestionowanym liderem są bydgoskie zakłady PESA SA. Osobą pośrednio odpowiedzialną za to, że nasz kraj tak szybko dogonił światową czołówkę producentów tego typu maszyn, jest uznany projektant Bartosz Piotrowski. Naprzeciwko zaproszonego autora wielu wdrożonych i z sukcesem sprzedawanych realizacji zasiądzie współpracujący z nim specjalista od rozwoju zakładów PESA Bydgoszcz SA Jacek Konop. Wspólnie z naszymi gośćmi spróbujemy zastanowić się nad przyszłością przemysłu pojazdów szynowych i nad rolą, jaką odgrywa w nim dizajn. Porozmawiamy również o jakości polskich kolei, o tym, dlaczego ich stan jest tak opłakany i co należałoby zrobić, aby uległ on poprawie.

Bartosz Piotrowski

Bartosz Piotrowski (ur. 1973) w latach 1994–1998 studiował na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom otrzymał w 2006 roku na Wydziale Architektury i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie obronił doktorat w 2010 roku. Od 2005 roku pracuje w PESA Bydgoszcz SA, gdzie obecnie jest szefem Działu Przemysłowego Projektowania w Departamencie Badań i Rozwoju. Stworzył ponad tuzin projektów kolejowych pojazdów. Od 2010 roku wykłada na Wydziale Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Z Kamilą Kamińską prowadzi Circle Studio Projektowe (www.circle.com.pl).

 

Jacek Konop

Jacek Konop (ur. 1967) jest projektantem, technologiem i konstruktorem pojazdów szynowych, członkiem Sekcji Metod Eksperymentalnych Mechaniki w Komitecie Mechaniki PAN. Pracował jako technolog w ZNTK Bydgoszcz SA, INPLAST GTZ i PESA Bydgoszcz SA. W latach 2005–2006 był współtworzył zespół projektowy Foot-Print Project EUREKA, a od 2007 do 2011 roku pełnił funkcję zastępcy szefa projektu przy pojazdach DMU ATR 220 i EMU ELF w PESA Bydgoszcz SA, gdzie od 2010 roku jest dyrektorem Działu Badań i Rozwoju.